"Γιατί ο Ζευς χθες μαζί με όλους τους θεούς, πήγε στον Ωκεανό προσκαλεσμένος σε συμπόσιο από τους Αιθίοπες. Όμως σε δώδεκα μέρες θα γυρίσει πάλι στον Ολυμπο και τότε θα τρέξω στα χαλκοστρωμένα ανάκτορα του να πέσω στα πόδια του και θαρρώ πως θα τον πείσω" (Ιλιάδα Α' 415-440)

 

Προκύπτουν τα παρακάτω ερωτήματα :

 

- Που πήγε ο Ζευς με τους υπόλοιπους θεούς; Για ποιον Ωκεανό μιλάει;

- Είναι δυνατόν όλο το δωδεκάθεο να πάει σε ένα συμπόσιο προσκαλεσμένο από απλούς θνητούς, τους Αιθίοπες; Μήπως το δωδεκάθεο ήταν άνθρωποι και πήγαν να συναντήσουν σημαντικούς ανθρώπους της Αιθιοπίας για σημαντικά θέματα;

-Το παραπάνω κείμενο μιλάει για χαλκοστρωμένα ανάκτορα, σε ένα άλλο μέρος της Ιλιάδας ο Όμηρος λέει για χάλκινα δωμάτια και σε ένα ακόμα λέει για τον Όλυμπο: "Όπου είναι πάντα των θεών τ’ ασάλευτο λημέρι, που δεν το δέρνουν άνεμοι, βροχές δεν το μουσκεύουν, μήτε τα χιόνια το πατούν, μόν’ έχει μια απλωμένη καλοκαιριά ασυγνέφιαστη κι ασπροβολά και λάμπει. Εκεί οι μακαριστοί θεοί χαίρονται απάνω αιώνια.". Για ποιον Όλυμπο μιλάει ο Όμηρος σε αυτό το εδάφιο; Το βουνό έχει και βροχές και χιόνια και όλα τα άλλα καιρικά φαινόμενα. Σε άλλα εδάφια το περιγράφει ως ο μακρύς Όλυμπος, ο Όλυμπος με τα άπειρα κεφάλια, με τους βαθιούς βράχους, με τις απότομες κορφές, με τις αμέτρητες πτυχές, ο λαμπρός, ο χιονισμένος, ο σκιερός, όπως είναι δηλαδή ένα κανονικό βουνό. Επαναλαμβάνω σε αυτό το εδάφιο για ποιον Όλυμπο μιλάει; Φάσκει και αντιφάσκει ο ποιητής; Μήπως μιλάει για κάποιο μεταλλικό σκάφος στην ατμόσφαιρα; Γι' αυτό και η αναφορά στον χαλκό αφού τότε δεν ήξεραν άλλο είδος μετάλλου;

 

Μήπως τελικά το δωδεκάθεο ήταν κάποιοι άνθρωποι που είχαν ανακαλύψει πρωτοκατακλυσμιαίες γνώσεις αλλά και αντικείμενα και γι' αυτο τους έβλεπαν σαν θεούς; Μήπως αντίστοιχα συμβούλια ανθρώπων υπήρχαν και σε άλλα μέρη του πλανήτη και ανά διαστήματα συσκέπτονταν για διάφορους τρόπους δράσεις;